“Ey kitab əhli, nə üçün bilə-bilə
haqqa yalan donu geyindirir və
doğrunu gizlədirsiniz?”
doğrunu gizlədirsiniz?”
(Ali-İmran surəsi, 71-ci ayə).
"8 mart" tarixinin 1910-cu ildə Kopenhagen şəhərində keçirilən kommunist qadın internasionalının toplantısında "beynəlxalq qadınlar günü" elan olunması ideyası, çoxlarına məlumdur ki, Klara Setkin (Eysner) adlı yəhudi qadına məxsusdur. Bu qadının yaşam tarixçəsindəki əxlaqdankənar həyat tərzini və bir çox digər müəmmalı məqamları bir kənara qoyaraq bu yazıda sırf 8 mart gününün tarixi barədə gerçəkləri dəyərli oxuculara təqdim etmək, araşdırmalar nəticəsində ortaya çıxan bir sıra incə mətləblərlə onları tanış etmək istəyirəm.
Rus pravoslav keşişi Andrey Kurayev (Andrey Ata kimi tanınır) özünün “İnsanı necə antisemitə çevirirlər?” adlı kitabında qeyd edir ki, 8 mart tarixinin ilk dəfə “qadınlar günü” kimi elan olunduğu 1910-cu ilin 8 mart tarixi yəhudilərin Purim bayramı günü ilə üst-üstə düşürdü (yəhudi təqvimi ilə 14-15 Adar günlərinə təsadüf edən Purim bayramı milad təqvimi ilə yerini dəyişir, 2009-cu ildə bu bayram martın 9-na təsadüf edirdi). Adət üzrə yəhudilərdə bu bayram fevralın son həftəsi və martın ilk ongünlüyü aralığına düşür. Müəllif haqlı olaraq bildirir ki, beynəlxalq qadınlar günü kimi niyə məhz 8 mart tarixinin seçilməsinin hətta kommunist-bolşevik düşüncəsi ilə də normal izah tərzi yoxdur. Həmin tarixdə dünyaya səs salan və sırf qadınlarla bağlı olan hansı bir hadisə baş verib, bilinmir. Bu tarixdə yalnız Sileziya toxucularının tətilə çıxmasından danışmaq olar ki, bunu da şişirdib dünya səviyyəsində mühüm tarixi hadisə kimi təqdim etmək sadəcə olaraq absurddur və anormal düşüncənin məhsuludur. Dünya tarixinə səs sala biləcək hər hansı bir hadisə baş verməyibsə, yaxud mühüm əhəmiyyət kəsb edən bir səbəb yoxdursa, niyə bu qadınlar günü kimi martın 7-si, 9-u, 11-i və yaxud yazın gəlişini ifadə edən 22 mart tarixləri yox, məhz 8 mart tarixi seçilməliydi? Deməli, burda məsələnin daha dərində yatan tərəflərinə diqqət yetirmək lazımdır. Klara Setkin adlı bolşevik yəhudi, göründüyünə görə, bu tarixi heç də təsadüf nəticəsində təklif etməyib.
A.Kurayev “şadyanalıq bayramı” mənasını verən Purim bayramının yəhudilərdə qadın ağlını və millətin özünümüdafiə haqlarını simvolizə etdiyini yazır. Yəhudilərin tarixi ənənəsinə görə, Purim bayramı günündə müxtəlif karnaval kostyumları geymək, deyib-gülmək, əylənmək, sinaqoqlarda müqəddəs kitabların oxunuşunda iştirak etmək və əlindəki “şax-şax” (treşotka) adlı uşaq oyuncağına bənzər səs-küylü aləti hərlətmək gərəkdir. Yəhudi kişiləri isə həmin gün bacardıqları qədər çox içki içməlidirlər. Hətta yəhudilərin fikrincə, “gələcəkdə əksər bayramlar sıradan çıxsa da, Purim bayramı olduğu kimi qalacaq.”
Bəs Purim bayramı yəhudilərdə nə vaxtdan bəri qeyd olunur? Bu bayramla “qadınlar günü” təklifinin hansı əlaqəsi var? Niyə sinaqoqlarda “müqəddəs mətnlər”in oxunuşu zamanı Aman adlı insanın ismi çəkilən zaman yəhudilər ayaqlarını yerə döyür və şax-şaxlarla səs-küy salırlar? Yəhudilərin bu dərəcədə nifrət və qəzəbinə tuş gəlmiş Aman adlı adam kim olub görəsən? Bu ayinlər zamanı “Mordehayın ruhu şad olsun” deyimi kimi ifadə edir? Bu sualların cavabını eradan əvvəl 480-ci il hadisələrində aramaq lazım gəlir.
Kir (Koroş) e.ə.549-cu ildə Babil yəhudilərini qəbul edərkən. Fransız rəssamın əsəri. |
Əhəməni hökmdarı Kserksin portreti. |
Ester və Mordehayın məqbərəsi. Həmədan şəhəri. |
Purim bayramında yəhudilərin “birnəfəsə” adlı bir adəti var, ayinlər zamanı Esfirin əmri ilə Amanın eyni vaxtda dara çəkilmiş on övladının adları birnəfəsə çəkilir. Bu bayramda hazırlanan şirniyyatlar da diqqəti cəlb edir – “ozney Aman” (Amanın qulağı) adlanan xüsusi hazırlanmış üçkünc şirniyyatı hər kəs yeməlidir. Həmçinin, “Amantaşen” (Amanın cibləri) adı verilən içi doldurulmuş peçenyelər onu yeyən yəhudilərə 13-15 Adar hadisələrində zəngin perslərin var-dövlətinə necə sahib çıxdıqlarını xatırladır.
Beləliklə, xatırlanan tarixi hadisələrə baxış fonunda söyləmək olar ki, 1910-cu ilin 8 Mart (yəhudilərə görə 15 Adar) tarixinin “beynəlxalq qadınlar günü” elan olunması təklifi ilə çıxış edən Klara Eysner (Setkin) adlı məxluq əslində bu təklifi özü kimi məkrli qadının - Əhəməni hökmdarı Kserksin arvadı yəhudi Esfirin şərəfinə vermişdir. Və əslində yüz ildir ki, bəşəriyyət bu həqiqəti bilmədən 8 mart yalanı ilə aldadılır.
Amanın ismi ilə bağlı yəhudi şirniyyatları. |
Beləliklə, xatırlanan tarixi hadisələrə baxış fonunda söyləmək olar ki, 1910-cu ilin 8 Mart (yəhudilərə görə 15 Adar) tarixinin “beynəlxalq qadınlar günü” elan olunması təklifi ilə çıxış edən Klara Eysner (Setkin) adlı məxluq əslində bu təklifi özü kimi məkrli qadının - Əhəməni hökmdarı Kserksin arvadı yəhudi Esfirin şərəfinə vermişdir. Və əslində yüz ildir ki, bəşəriyyət bu həqiqəti bilmədən 8 mart yalanı ilə aldadılır.
Çox sağ olun Ceyhun müəllim. Bu məlumat mənim üçün yenilik oldu. dərin və mənalı tədqiqatdır. İcazənizlə paylaşmaq istərdim.
ОтветитьУдалить